dijous, 30 de setembre del 2010

En qué creuen els Luterans?

El Credo Apostòlic

"Crec en Déu Pare totpoderós, Creador del cel i de la terra.
I en Jesucrist, el seu únic Fill, Nostre Senyor, qui fou concebut per obra de l’Esperit Sant, va néixer de la verge Maria, va patir sota el poder de Ponci Pilat, fou crucificat, mort i sepultat, va baixar als inferns, al tercer dia va ressuscitar d’entre els morts, va pujar als cels i està assegut a la destra de Déu Pare totpoderós, des d’on vindrà per a jutjar els vius i els morts.
Crec en l’Esperit Sant, una santa església cristiana, la comunió dels sants, el perdó dels pecats, la resurrecció de la carn i la vida perdurable. Amén."


EXPLICACIÓ


Article Primer: La Creació 

"Crec en Déu Pare totpoderós, Creador del cel i de la terra."

Què vol dir això?
Crec que Déu m’ha creat i també a totes les criatures; que m’ha donat cos i ànima, ulls, oïdes i tots els membres, la raó i tots els sentits i encara els sosté, i a més a més vestit i calçat, menjar i beure, casa i llar, esposa i fills, camps, bestiar i tots els béns; que em proveeix abundosament i a diari de tot el que necessito per a sustentar aquest cos i vida, em protegeix contra tot perill i em guarda i preserva de tot mal; i tot això per pura bondat i misericòrdia paternal i divina, sense que jo en cap manera ho mereixi ni sigui digne d’això. Per tot això he de donar-li gràcies, enaltir-lo, servir-lo i obeir-lo. Això és amb tota certesa la veritat.  
 
 
Article Segon: La Redempció

"I en Jesucrist, el seu únic Fill, Nostre Senyor, qui fou concebut per obra de l’Esperit Sant, va néixer de la verge Maria, va patir sota el poder de Ponci Pilat, fou crucificat, mort i sepultat, va baixar als inferns, al tercer dia va ressuscitar d’entre els morts, va pujar als cels i està assegut a la destra de Déu Pare totpoderós, des d’on vindrà per a jutjar els vius i els morts."

Què vol dir això?
Crec que Jesucrist, veritable Déu engendrat del Pare a l’eternitat, i també veritable home nascut de la verge Maria, és el meu Senyor, que m’ha redimit a mi, home perdut i condemnat, i m’ha rescatat i conquistat de tots els pecats, de la mort i de la potestat del diable, no amb or o plata, sinó amb la seva santa i preciosa sang i amb la seva innocent passió i mort; i tot això ho va fer per a que jo fos d’Ell i visqués sota Ell al seu regne, i el servís en justícia, innocència i benaventurança eternes, així com Ell va ressuscitar de la mort i viu i regna eternament. Això és amb tota certesa la veritat.  


Article Tercer: La Santificació
 
"Crec en l’Esperit Sant, una santa església cristiana, la comunió dels sants, el perdó dels pecats, la resurrecció de la carn i la vida perdurable. Amén."

 
Què vol dir això?
Crec que ni per la meva pròpia raó, ni per les meves pròpies forces sóc capaç de creure en Jesucrist, el meu Senyor, o venir a Ell; sinó que l’Esperit Sant m’ha cridat mitjançant l’evangeli, m’ha il·luminat amb els seus dons, i m’ha santificat i conservat en la veritable fe, de la mateixa manera com Ell crida, congrega, il·lumina i santifica tota la cristiandat a la terra, i la conserva unida a Jesucrist en la veritable i única fe: En aquesta cristiandat Ell em perdona tots els pecats a mi i a tots els morts i em donarà en Crist, juntament amb tots els creients, la vida eterna. Això és amb tota certesa la veritat.

oooOooo 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari.